معرفی وبلاگ
خدایا یاریمان رسان تا شریعت عشق را بدانیم ، طریقت عشق را بپیماییم و در حقیقت عشق فنا شویم. ............................ اي آب نديده آبي شده ها بي جبهه و جنگ انقلابي شده ها مديون لب تشنه جانبازانيد اي بر سر سفره آفتابي شده ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 288994
تعداد نوشته ها : 323
تعداد نظرات : 18
شهيدان را شهيدان مي شناسند جشنواره وبلاگ نويسي 8سال دفاع مقدس گر همسفري بسم الله

Rss
طراح قالب
GraphistThem238
نوسانات حاتمی کیا پس از آژانس شیشه ای ادامه یافت. تأثیر گفتمان های زمان و دوران پس از جنگ از یک سو، وسوسه کار هنری از سوی دیگر، مسایل و ایده های دهه هفتاد و دوران اصلاحات و مسیرهایی برای تنظیم نگرش حامیان انقلاب با زمانه نو و ضمناً بر آمد و رشد مسئله جوانان و فاصله دو نسل، مشغله های حاتمی کیا در «موج مرده» و «روبان قرمز» است. اکنون حاتمی کیا با وصل نیکان، در موضع مرزبندی با نقد منتقدان و مدعیانی بود که مثل او پرورش یافتگان جنبش دینی بودند و دو پیراهن بیش از او پاره کرده بودند و زودتر از او لب به اعتراض روشنفکرانه گشودند و با عروسی خوبان شروع به هشدار دادن کرده بودند؛ البته مخملباف، تفاوتی با حاتمی کیا داشت. او فرزند روشنفکری رادیکال و آشتی ناپذیر دوران مشی چریکی و زاده دامن رمانتیسم شریعتی است که از میراث انقلاب های سوسیالیستی به ایده آل های لیبرالی؛ اما به همان میزان آلوده رادیکالیسم و انقلاب گری و خود مداری جزم روی آورده است؛ اما حاتمی کیا فرزند بی واسطه تجربه و فضای انقلاب اسلامی امام خمینی (قدس سره الشریف) و جبهه و جنگ است. و نقد رادیکال او از غلبه بوروکراسی بر انقلاب، مبین آرمان خواهی دیگری است؛ هر چند او بنا به سرشت هنرمندانه خود با آمادگی بیشتری نسبت به اهل سیاست، ضرورت اتخاذ یک نگرش باز به انسان ها را درک کرده و از روایت زندگی براساس منتظر قدرت، کوشیده ضمن همه وابستگی ها به نظام قدرت، چشمی هم از موضع تماشای مردم و نقد آنها یا لااقل چشم نقاد آرمانگرایان به واقعیت بگشاید و نسبت تفکر و حقیقت را در سینمای خود، از محدودیت روایت قدرت برهاند و با خرید هزار بلا و ابتلا، به بازی دو سویه با منطق تحولات حاکم بپردازد؛ از سو
دسته ها : نقد فیلم
هفدهم 6 1389 12 صبح
سینمای ایران ، در آستانه 30 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان نزدیک به جشنواره بین المللی فیلم فجر ، همچنان با خودنمایی فیلم فارسی های نوین روبروست . فیلم هایی که تجارت گیشه را هدف قرار داده اند . البته در این میان فیلم های متفاوتی هم وجود دارند که به دلیل خنثی بودن ، اثرگذار نیستند.   نمونه بارز فیلم فارسی $ فیلم " دلداده " به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی ، نمونه بارز یک فیلم فارسی نوین است . به این معنی که عناصر اساسی آن را مورادی پیش پا افتاده و مبتذل تشکیل داده است . داستان این فیلم ، روایت یک دختر جوان ایرانی است که از آمریکا به ایران مهاجرت می کند تا به خاطر وصیت پدرش برای دریافت ارثیه ، با یک مرد ایرانی ازدواج کند . اما یک اتفاق باعث ایجاد گره در کار او می شود . خطوط تلفنی آپارتمان به هم می ریزد و به همین دلیل همسایه ها از برنامه این دختر باخبر می شوند . به این علت همه آنها برای ازدواج با این دختر به صف می شوند !!!!! اولین نکته ای که در برخورد با فیلم عیان است ، نام آن است . دلداده ، عنوانی که مشخص میکند فیلم درباره چیست و بسیار هم سطحی است . دیگر ویژگی فیلم داستان غیر منطقی اش است . همه چیز در آن براساس تصادف رخ میدهد . مثل آگاهی پسرهای آپارتمان از نقشه دختر که در اثر یک اتفاق یعنی خراب شدن خطوط تلفن اتفاق می افتد . همچنین روایت فیلم شکل گرفته از فضاها ، تیپها و اتفاقاتی است که در ده ها فیلم گیشه ای دیگر دیده شده بود . بدون هیچ گونه نو آوری . از جمله ، روابط عاشقانه بین دختر ها و پسرهای جوان ، طنزی رقیق ، کم رمق و بی هدف استفاده از بازیگران تلویزیونی ، زد و خورد ف موسیقی پاپ و ........ و دیگر هیچ !!!   فیلمی ملی ، اما بیگانه با مردم ! فیلم " آ
دسته ها : نقد فیلم
نهم 6 1389 3 بعد از ظهر
X